19 Aralık 2013 Perşembe

HOBBIT - SMAUG'UN ÇORAK TOPRAKLARI - FİLM ELEŞTİRİSİ

Geçtiğimiz haftasonu çalıştığım şirketin, Güral Sapanca Wellness Park'da çalıştayı vardı. 2,5 gün süren yoğun çalışma temposunda yaratılan ilk boşlukta o gün gösterime giren Hobbit-Smaug'un Çorak Toprakları filmini izlemeye gittik. En yakın sinema Sakarya Ada Avm'de Cinemaximum'du. Filme girince hayal kırıklığına uğradık çünkü film teknik açıdan sorunluydu. Sağ göze denk gelmesi gereken görüntü solda, sol göze denk gelmesi gereken görüntü sağdaydı. Anlayacağınız görüntüler çapraşık görünüyordu ve hiçbir şey izleyemedik. Hal böyle olunca Pazar günü çalıştay'dan döner dönmez bir de Kadıköy'de Rexx sinemasında izleyelim dedik. Filmin seansına yaklaşık 5-6 saat olmasına rağmen sinema salonunda sadece 4. ve daha öndeki sıralar boştu. 4. sıranın en köşesinden, 3D film izlemek için daha kötü bir yer var mıdır bilmiyorum :) yerimizi aldık çaresiz.
Yerimiz kötü olmasına rağmen en azından görüntüde teknik bir sorun yoktu ve mest olmuş şekilde filmi izledik. İlk bölüme göre daha az atraksiyonlu olan bu filmde de, Bilbo yine cücelerle birlikte hareket ediyor. Cücelerin başı her sıkıştığında yüzüğü kullanarak onları kurtaran Bilbo'nun bu bölümde Arkentaşı'nı ele geçirmek gibi önemli bir de görevi var. Tabiki karizmatik ejderha Smaug'u alt etmek kolay değil.
Filme dair çok fazla spoiler vermek istemiyorum ama beni gerçekten etkileyen sahnelerden bahsedeceğim size. Öncelikle Legolas'ın cücelerin peşindeki orkları kovalarkenki karizması başka kimde var bilemiyorum inanın :) Ancak Legolas'ın gerçek hayatta yaşlanmasıyla mı ilgilidir bilmiyorum ama Hobbit'in ilk bölümünde daha genç duruyordu arkadaş :) 
Beni en çok şaşırtan konu ve olay: Orman Elflerinden Tauriel'in cücelerden Kili ile arasındaki minik minik etkinlenmeler :)
Yine bu filmden ilk defa gördüğümüz insan ırkından Bart. Luke Evans'ın canlandırığı Bart karakterine buradan "Adamsın" demek istiyorum :)))
Bu kadar spoiler'dan sonra bana vereceğiniz zararlardan kimse sizi sorumlu tutamaz sanıyorum :) Neyse bu kadar detay bilmenize rağmen bile mutlaka gidip görmeniz gereken bir film Hobbit. Ben iki kere gittim, bir kere daha gitsem mi acaba diye düşünmüyor değilim :) Sizin de en azından bir kere gideceğinizi düşünüyorum ve şimdiden iyi seyirler diliyorum. Sevgiler...

4 yorum:

  1. Sanırım, küçük sinema salonlarında benzer teknik sorunlarla sıkça karşılaşabiliyor. Bende benzer bir olay yaşamıştım film izlemek bir süre sonra eziyet halini almıştı. Ben hala Fırsat yaratıp Hobbite gidemedim şimdi daha çok meraklandım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de kesinlikle gitmelisin tatlım (:

      Sil
  2. Ben nedense hiç beğenmedim sadece birkaç sahnesi güzeldi. Gidecek olan kişilerin beklentileri çok fazla olmasın çünkü ben gittim beklentilerimi karşılamadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki film bir Yüzüklerin Efendisi değil :) Ama ben yinede beğendim.

      Sil

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler