2 Mart 2014 Pazar

GÖSTERİ PEYGAMBERİ - KİTAP DEĞERLENDİRMESİ

Bir haftalık bir aradan sonra buruk bir merhaba hepinize. Facebooktan takip edenler varsa haberleri vardır, geçen hafta Pazartesi günü sabaha karşı dedemi kaybettik, kolumuz kanadımız eksik artık :( Hayatımda ilk defa birini kaybediyorum ve bu kişinin çok sevdiğim, değer verdiğim ve üstümde çoook hakkı olan canım dedemin olması beni daha bir fazla yıktı. Her zaman özleyeceğim ve eksikliğini hissedeceğim ama hayat da bir yandan devam ediyor değil mi? Pek keyfim yok neşem yok ama Gösteri Peygamberi'ni okuyalı yaklaşık 2 ay oluyor. Hala değerlendirmesini yazmamışım unutmadan yazayım biraz da kafam dağılsın istedim açıkçası.
Chuck Palahniuk'un Fight Club'tan sonra yayınladığı 2. kitabı Survivor Türkçeye Gösteri Peygamberi olarak çevrilmiş. Kitap, çok akıcı bir üsluba sahip olmasa da Dünya Romanları arasında kesinlikle okunması gerekli diye nitelendirebileceğim tarzda. Öncelikle kitaptan bahsetmeye sayfa numaralandırmasından başlayayım. Sayfalar baştan değil sondan başa doğru numaralandırılmış. Böylece birinci sayfaya geldiğinizde kitap bitmiş oluyor. Bunun nedeni her şeyin başladığı yere dönmesi. Kitabın baş karakteri Tender Branson, Amerika'da bir dönem oldukça popüler olan mezhepler gibi Creedish mezhebine mensup. Gün gelip bu mezhebe mensup olan son kişi olduğu anlaşılınca hayatı da içinden çıkılmaz bir şekilde değişmeye başlıyor. Bu aşamadan sonra medya karışıyor olaya yıkıcı gücüyle. Asıl vurgulamak istenen medyanın bakış açımıza nasıl kolayca yön verebildiği. Günlük hayatta çokca farkında olmuyoruz belki ama kitabın her kelimesinde "Aaaaa!" oluyor insan. Kitap genel olarak yeni modern dünyanın karmaşasına karşılık sivri dilli bir değerlendirme.

"Eğer kimse izlemiyorsa, herhangi bir şey yapmanın çok anlamsız olduğunun farkına varıyor insan. Çarmıha gerilme sırasında izleyici sayısı düşük olsaydı, olayı başka bir zamana ertelerler miydi diye düşünmeden edemiyorum."

"İsa'nın neredeyse çıplak olmadığı bir haç hiç görmedim. Hiç şişko bir İsa görmedim.Ya da vücudu kıllı bir İsa görmedim. Gördüğüm her haçta İsa, belinden yukarısı çıplak olarak bir kot markası veya erkek parfümü için modellik yapacak görünümde."
Bir solukta sindirip okuyabileceğiniz bir başka Chuck Palahniuk kitabı da böyle. Yeraltı edebiyatı seviyorsanız ya da daha önce hiç okumamış ama başlamak istiyorsanız kesinlikle uygun bir kitap bu. Palahniuk her geçen gün biraz daha sevdiğim bir yazar oluyor. Şu anda başka bir yazardan başka bir kitap okuyorum. Sürpriz olsun size. Ben o kitabın değerlendirmesini yazana kadar önceki kitap değerlendirmelerimi okumak isterseniz sizi buraya alalım lütfen. Bol okumalı günler dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler