2 Nisan 2015 Perşembe

IPHONE UYGULAMALARI #5# PERISCOPE

Son 1 haftanın en popüler aplikasyonu olan Periscope'u duymayanınız kaldı mı bilmiyorum. Henüz duymamış ya da deneyimlememiş olanlar için aydınlatıcı bir yazı yazayım dedim. Öncelikle Periscope nedir, nasıl kullanılır ona değineyim. Periscope iOS işletim sistemlerini kullanan cihazlar üzerinden canlı video yayını yapmamızı sağlayan bir uygulama. iOS işletim sistemi kullanan cihazlardan kastımız tabiki iPhone, iPad vs. Anlayacağınız şu anda Android'de bu uygulama mevcut değil. Uygulamaya giriş yapabilmeniz için bir Twitter hesabınız olmak zorunda. Twitter hesabınızla uygulamayı açtıktan sonra, twitter'da takip ettiğiniz kişileri Periscope hesabınızdan da takip edebilirsiniz. Kısaca programa göz atalım. 
"Sign in with Twitter" kısmına tıklayarak Twitter hesabımıza giriş yapıyoruz. Öncelikle şu an yayında olan kişiler görünüyor ekranınızda. Dilerseniz ilginizi çeken birine tıklayıp canlı yayınına katılabilirsiniz.
Fotoğrafta gördüğünüz gibi en soldaki televizyon işaretine tıkladığınızda canlı yayın listesi ile karşılaşıyorsunuz. Ortadaki yuvarlak ikona tıkladığınızda ise canlı yayın sekmesi açılıyor.

Gelen ekranda videonuza dilediğiniz ismi yazabilirsiniz. Daha sonra "Start Broadcast"e tıkladığınızda yayına başlayacaksınız. 
Yayına başladığınızda anda "Live" yazısı belirecek. Eğer ekrana 2 kere tıklarsanız telefonunuzun ön kamerasına geçiş yaparsınız. Sağ alttada sizi o anda kaç kişi izliyor görebilirsiniz. 
Yayını bitirmek istediğinizde ise ekranın üst kısmına dokunup "Stop Broadcast" diyebilirsiniz. Yayını durdurduktan sonra videonuz yayından sonra da tekrar izlenebilmesi için yükleniyor. Dilerseniz videonuzu telefonunuza da kaydedebilirsiniz.
Ana ekrandaki üçüncü ikon ise sizin profilinizi gösteriyor. Ben gezi sitem için kullanacağım diye Gidip Gormeli olarak açtım hesabımı. Dilerseniz bu kullanıcı adıyla beni de takibe alabilirsiniz. Kullanması kolay ve eğlenceli bu uygulamayı siz nasıl buldunuz? Vine'a ve diğer video paylaşım uygulamalarına açık ara fark atmış gibi bence. Oldukça popülerleşecek bu uygulamayı kullanırken, sınırlı bir internet paketiniz varsa kotayı aşmamaya dikkat etmelisiniz. Benden uyarması :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli. Teşekkürler